torstai 26. kesäkuuta 2014

Kansa olen minä

Minä edustan kansaa. Mandaattini olen saanut kansalta. Minä tiedän, mitä kansa haluaa paremmin kuin kansa itse. Se haluaa minut ja soi siksi minulle ja vain minulle yli kolmetuhatta ääntä viime eduskuntavaaleissa.

Minulla on arvoja ja niiden pohjalta minä teen työtäni, vain työtäni. Yksi työni peruspilareista on lapsen etu. Kaikkien päätösten, myös poliittisten päätösten takana pitäisi aina olla lapsen etu. Tai sotaveteraanien etu, koska sellaiset asiat vetoavat tunteisiin. Edes poliittista työtä ei voi tehdä lapsia tai sotaveteraaneja halveeraamalla, ehei, niillähän pitää ratsastaa kuin keppihevosilla. Hummani hei! Oikeiden eläinten ja eläinten oikeuksien käyttö keppihevosina ei taas ole kovin suotavaa, koska eläimiä tarvitaan ruokapöytään. Kun eläimistä puhutaan, kansaa kiinnostaa vain raadon kilohinta.

Lapsi on kuin kansa, sillä minä tiedän lapsenkin edun paremmin kuin lapsi itse - tai kukaan asiantuntija. Minä ja rakas puolisoni rakastamme lapsia ainoalla oikealla tavalla, koska meidän avioliitostamme löytyy sekä pimppi että pippeli. Kasvatamme, rakastamme ja ohjaamme lapsiamme oikealle tielle sukuelimillämme. Ensi jouluna pääsemme aikakauslehden kanteen koko poppoo! Meidän lapsia ei koulussa kiusata, koska pimppi ja pippeli.

Lapsi ei voi äänestää. Se on vain hyvä, koska lapsi suhtautuu ympäristöönsä ennakkoluulottomasti ja avoimesti. Lapsi ei voi äänestää ja siksi minä edustan myös häntä. Koska tiedän.

On asioita, joita pitää pitää kunniassa. Silloin ollaan oikealla tiellä. Väärää tietä on syytä välttää. Lain pitää olla kaikille sama, paitsi niille, joille se ei nyt vaan ole sama, mutta paskat siitä. Ei niille pidä antaa erioikeuksia enemmistön kustannuksella.

Eikä saa loukata niitä, joiden mielestä kaikille ei kuulu samat oikeudet, vaatimalla kaikille samoja oikeuksia. Meitä samalla tavalla ajattelevia on 25 prosenttia kansasta. Toisella tavalla ajattelevia on 70 prosenttia kansasta. Loput eivät uskaltaneet vastata juuta eikä jaata. 70 on enemmän kuin 25 - sen olen oppinut hyväksymään - mutta tuo 25 prosenttia edustaakin Kansan Syviä Rivejä. Ei se määrä, vaan se laatu.

On eräs kansalaisaloite, jota en halua tarkemmin nimetä, sillä koko ajatus oksettaa minua. Kunnioitan toki jokaisen suuntautumista ja asumista yhdessä, vaikka he oksettavatkin minua. Mielelläni laatisin lain, jolla kiellettäisiin heidän suuntautumisensa, heidän yhteisasumisensa ja heidät kokonaan, mutta se ei ole valitettavasti vain minun vallassani. Mutta sen tiedän, että jos tuollainen laki saataisiin säädetyksi minua oksettaisi vähemmän. Ellen sitten erehtyisi matkustamaan Alankomaihin, Argentiinaan, Belgiaan, Brasiliaan - onneksi en pidä jalkapallosta, enkä pidä siitä sen takia, koska siinä nuoret ja atleettiset miehet kaulailevat ja suutelevat, ja koska säädyttömät urheiluasut paljastavat nöpöttävät nännit ja pakaroiden pyöreät muodot ja lihaksikkaat reidet ja... - Englantiin, Espanjaan, Etelä-Afrikkaan, Islantiin, Kanadaan, Méxicoon, Norjaan, Portugaliin, Quintana Roohon, Ranskaan, Ruotsiin, Skotlantiin, Tanskaan, Uruguayhin, Uuteen-Seelantiin tai Walesiin. Minun pitää oman henkisen tasapainoni takia välttää myös tiettyjä Amerikan Yhdysvaltojen osia. Toisissa osissa olen taas kuin kotonani. God Bless Bible Belt! Vaikka Israel hyväksyy muualla solmitut - oksettaa, oksettaa, oksettaa... - joudun matkustelemaan Israelissa, koska Jumalan Valittu Kansa.

Lempikohteitani voisivat olla esimerkiksi Jemen, Iran, Irak, Mauritania, Nigeria, Qatar, Saudi Arabia, Sudan ja Somalia, mutta niiden kuuma ilmasto arveluttaa. Toisaalta haluaisin niin kovasti olla todistamassa perinteisiä kivittäjäisiä, mutta yksi kunnon ruoskintakin kelpaisi.

Tämän erään kansalaisaloitteen - oksettaa - tiimoilta käytiin erittäin laaja kuuleminen. Marssitimme paikalle kirkkoja ja uskonyhteisöjä ja naapurin akan serkun kaiman ukkoa - vaikka asia ei heille kuulunutkaan. Mutta voi kauhistus! Minulla ei enää riitä sanat kuvaamaan sitä pettymyksen määrää, minkä Mannerheimin lastensuojeluliitto meille järjesti! Eikö edes se enää aja lapsen asiaa?

Totuuden, ihan oikea totuus siis, ei se töissä käytettävä versio, totuuden nimissä täytyy sanoa, että kuulemisia järjestettiin ihan vain ajan pelaamiseksi. Kun vain saisin sitten joskus jäädä eläkkeelle hyvillä mielin. Enhän minä niitä kuunnellut, koska mikään tieto tai minkään asiantuntijan näkemys ei voi asiaan vaikuttaa, ei suuntaan, eikä toiseen. Koska minulla on vakaumus, sanoin aina asiaa kyseleville. Koska minua oksettaa, sanon aina hiljaa mielessäni.

Sanon usein myös, että nykyinen lainsäädäntö tukee kaikkia ja antaa kaikille kaiken tarvittavan. Mitä siitä enää meuhkaamaan. Miksi menee ja syntyy mieheksi, jos kerta ei pysty rakastamaan naisia? Pienellä nipsaisulla korjattaisiin näidenkin onnettomien henkilökohtainen ongelma. Pidettäköön lainsäädäntö ja muut oikeat asiat näistä itsekkäistä tavoitteista erillään, koska oksettaa.

Jos vielä vähän ajatellaan tämän kansalaisaloitteen pikku detskuja - oksettaa, koska näen vain saksisiskojen ja peppupoikien kavalkadin ja koska päivittäin joudun kuvittelemaan, mitä kaikkea ne voivat vällyjensä välissä tai ilman vällyjä tehdä, jos tämä laki vielä tästä etenee - niin koko aloitehan oli huonosti järjestetty ja kirjoitettu. Oli vain muotiasia allekirjoittaa kansalaisaloite, jonka sisältö oli teknisesti levällään, eikä yltänyt lainsäädännön tasolle. Mutta mitäpä kansa sellaisesta ymmärtäisi. Tai minä itse. Muodista ainakaan. Homojen - oksettaa - hommaa. Detskuja mitä detskuja, mutta tähänkin minä vetosin, mutta kun näpsäkkä toimittaja sitä kovasti tivasti, niin menin myöntämään, etten olisi kantaani muuttanut, mikäli kansalaisaloite - oksettaa - olisi ollut priimakunnossa ja sen vaikuttavuudet  tarkkaan pohdittu. Koska talous. Koska oksettaa.

En jaksaisi oikein enää kommentoida tätä, koska oksettaa.

Minua oksettaa, koska minua pelottaa. Minua pelottaa, koska asia on minulle tuntematon. Asia on minulle tuntematon, koska en ole ottanut asioista selvää ja koska en ole ottanut asioista selvää, minulle riittää epämääräinen vakaumus, arvot, uskonto, uskomukset, terve järki, biologia, perinteet, vakiintuneet käsitykset, hyvät tavat, estetiikka... mikä vain, kunhan en missään tilanteessa, kenellekään ja milloinkaan sano suoraan sitä, että vihaan, inhoan homoja niin että...

Oksettaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti